Selasa, 1 Mac 2011

~~J0ungle Trekking (O_+)~~

~~2/2/2o11~~Rabu~~Waktu Pagi hingga Waktu Petang~~






~~Salam~~
~~Lepas dapat tido0 sekejap sahaja~~ TT__TT~~ aku bersama-sama kawan-kawanku pergi berkemas barang untuk pergi wat aktiviti j0ungle trekking~~ barang-barang yang perlu dibawa adalah 1 baju hujan, 1 baju sejuk, 1 baju biasa, lampu, 2 air b0t0l besar dan barang amanat yang perlu dibawa adalah makanan-makanan fasi~~ selepas itu kami semua tasik BERA sudah bersiap sedia untuk pergi j0ungle trekking~~ kami p0n memulakan perjalanan kami~~ hehe~~ (^_^)~~ pada mule-mule nyeer kami kena berenang kat tasik untuk pergi ke sana~~ penat gile lak~~ aku lak terpaksa menjadi ketua kumpulan gunung aku sebab lah cedera kat lulut~~ pastu aku kena pastikan semua ahli gunung aku mesti ada bersama-sama~~ aku sangat pening kepala sebab kumpulan aku ada 2 ahli yang telah cedera marya cedera s0ft tissue dan lah cedera lutut~~ yang lain tidak pandai berenang kecuali aku dengan zaharin sahaja~~ keletihan gile lak dan pening kepala lak~~ dah sampai ke jeti~~ tercungat-cungat pernafasan aku tarik budak-budak nyeer~~ (X_x)~~ pastu kami berkumpul disitu~~ bila semua gunung ada~~ kami p0n memulakan balek perjalanan kami~~ pada mule-mule kami kena berjalan kaki di sebuah kampung~~ kami layan 0rang-0rang kampung~~ selepas itu kami kena melintas jalan raya yang amat besar punyer~~ bahaya kereta laju betul~~ TT__TT~~ tetapi kami selamat melintas kerana kami pandang kiri dan kanan~~ (^_^)~~ syukur alhamdulillah~~ sudah lintas jalan kami p0n sambung balik perjalanan kami~~ kami p0n sampai kat kebun~~ banyak kebun kami masuk~~ selepas pergi ke kebun kami mula naek gunung dan masuk hutan~~ kepenatan kami berehat sekejap~~ permandangan dari atas gunung tu amat menarik sekali~~ (^_^)~~ sudah minum air dan rehat kami p0n kembali meneruskan perjalanan kami~~ memang terlampau banyak sangat cabaran yang kami perlu atasi secepat mungkin untuk sampai ke destinasi~~ ditambah dengan masalah marya dan lah~~ TT__TT~~ tiba-tiba tali beg aku putus lak kerana berat sangat k0t~~ TT__TT~~ teah t0l0ng aku ikatkan tali beg aku yang putus tu~~ (^_^)~~ hehe~~ sudah sampai ke destinasi dengan selamat~~ alhamdullilah kerana kami sudah sampai ke destinasi~~ disitu kami dapat berehat dan makan nasi dan biskut dengan air sirap dan air k0s0ng~~ selepas rehat kami p0n turun balik~~ masa nak turun amat senang~~ masa nak naek amat susah~~ dah sampai bawah kami sempat menunaikan s0lat z0h0r dan asar disebuah surau~~ sudah s0lat kami p0n memulakan perjalanan balik kami~~ pastu kami p0n kena berenang balik kesana~~ basah lagi~~ (^_^)~~

~~Waktu Malam~~
~~kami s0lat berjemaah cam base~~ makan dalam dulang macam base~~ P0st M0rtem cam base~~ tetapi malam tu kena wat campcraf~~ hahaha~~ lambat la tido0~~ aku betulkan lampu kat khemah pusat sebab tak bernyala~~ pada malam tu aku tengo0k bintang-bintang amat cantik dan banyak~~ kat tempat aku tak pernah aku melihat bintang-bintang cantik begini~~ pastu tido0r kerana keletihan yang terlampau ~~ZZZZZZZZZZzzzzz~~(=_=)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan