Sabtu, 19 Februari 2011

~~0rienteering dan camp craft (^_^)~~

~~Selase~~
~~1/2/2o11~~

~~Waktu Pagi~~
~~ZZZzzzzZZZzzzZZ~~ nyenyak betul aku tido0~~ pastu aku dikej0tkan 0leh sape entah~~ dak perempuann k0t~~ tengah mamai lak~~ mase tu dah pagi dah cume tak taw pukul berape dah~~ aku s0rang jer yang tido0r mase tu~~ asal aku s0wang jer yang tid0~~ (=_=)~~ yang lain dah bango0n~~ pastu aku dengan lah lak jage api~~ yang lain pergi tid0o~~ sambil aku jage api tu aku cari kayu lagi, wat pagar lagi, kemas-kemas lagi, dan main api lagi~~ tiba-tiba ade fasi tu datang nak teng0ok khemah kami~~ die tanye setiap s0rang ape yang kite wat mase surviv0r~~ aku p0n cakap la yang aku wat longkang, bersihkan kawasan, cari kayu, tambah pagar lagi~~ dah habes s0alan mereka p0n pergi~~ masa untuk sarapan lak~~ kami nak makan tel0r mase tu~~ mase baru nak masak tu~~ ade kakak fasi datang lak suruh kemas~~ tak sempat nak makan tel0r k0t~~ makan mentah-mentah jer la~~ pakai jari jer~~ pastu kakak fasi tu suruh ieja mekap kan muka setiap 0rang dengan abu kayu yang dah kering tu macam tentera lak~~ bukan maen suka ieja mekap kite0rang~~ dah kena mekap kami p0n kemas barang dan sepahkan kayu-kayu dengan daun-daun kat situ~~ sebab kakak fasi tu suruh supaya nanti kumpulan yang baru datang tak terpikir ade dak dah duduk situ~~ bile selesai kami p0n beredar~~

~~Waktu Tengah Hari~~
~~masa nak alek ke p0nd0k b0ley lak sesat jalan~~ aku ikut jer kakak fasi tu~~ (=_=)~~ pastu dah jumpe alek jalan kembali~~ naseb baek~~ semasa aku pulang aku teng0k dak-dak kumpulan lain kat tempat yang berbeza~~ dekat jerw~~ huhu~~ dah sampai kat p0nd0k aku ingatkan dah b0ley alek rupenyeer tak kene main kuiz lak~~ hadiah dapat makanan biskut dengan air mil0~~ tetapi cikit jer~~ ado0y~~ aku tak dapat jawab ape-ape p0n sebab tak taw jawapan nyerr~~ lepas tu aku baru taw yang d0t kene gigit dengan lipan~~ bahaya lak~~ tapi naseb baek d0t selamat sebab kumpulan di0rang dah tiup wisel malam tadi~~ pat0t la aku macam dengar bunyi wisel malam tadi~~ dah habes kuiz~~ kene wat 0rienteering lak~~ ad0oy~~ dah la haus, lapar, letih lak tu~~ TT__TT~~ aku p0n wat jer la~~ aku rase kena menang gak 0rienteering nie~~ sebab kal0 gunung yang kalah kene denda~~ jadi aku dengan gunungku p0n letak satu-satu checkp0int dalam hutan~~ selepas itu kami p0n pulang ke p0nd0k~~ kami kumpulan pertame lak yang ciapkan kerja ~~ macam base dah selesai sume gunung letak checkp0int masing-masing~~ kami kena wat gunung lain punyer~~ kami p0n bekerjasame wat bende nie~~ wah~~ memang terbaek la~~ laju betul kami wat~~ (^_^)~~ ade TEAMWORK la kat situ~~ kami dapat tempat ke 2~~ fuyoo00~~ (^_^)~~ tiba-tiba terdapat perselisihan cikit antara gunung kinabalu dengan gunung belatok ~~ selepas itu kami setiap gunung kene wat cheer lak~~ (=_=)~~ ape kebenda lak nie~~ pelik lak aku~~ wat jer la~~ pastu ade dak perempuan cakap yang cheer kami dah tak ser0n0k~~ ye la~~ kal0 asyik-asyik wat bende same jer macam mane tak b0san~~ ad0oyaaaiii~~ pastu kami p0n balek naek b0t~~ sampai jer kat sana kene kumpul~~ kat situ kami dapat makan bubur ayam~~ banyak la gak kami dapat~~ memang mase tu lapar gila~~ makan je la~~ pastu kami p0n dibenarkan untuk bersihkan diri~~ selesai bersihkan diri dan s0lat kami kena datang alek kat situ~~ fasi tu cakap ape entah lah~~ aku p0n dah lupe~~ pastu kami kena buat Camp Craf~~ senang cikit la kerja hari tu sebab dah kurang dah kerja nak dibuat~~ masa tu aku kena wat tempat letak kasut~~ pakai buluh jerw~~ aku pakai gergagi p0t0ng buluh tu~~ dah ciap wat tempat letak kasut~~ aku wat l0ngkang~~ tak susah sangat lah~~ kal0o0 dulu aku kena wat panjang~~ nie cikit jewr~~ pastu kami dapat makan bubur ayam lagi~~

~~Waktu Malam~~
~~Dah ciap kami p0n s0lat berjemaah~~ cam base makan dalam dulang lagi~~ malam tu lak kene tido0r kat khemah pusat~~ aku tak leh tido0 sebab sempit dan tak selesa~~ lawak lak bile aku dengar dak-dak nyerr berdenkur~~ hehe~~ kepenatan dak-dak nyeer~~ pastu p0st m0rtem cam base la~~ dah habes p0st m0rtem~~ kami kena remdam kat dalam tasik~~ sejuk gila~~ mengigil dak-dak sp0rtrec seramai 225 kat situ~~ haha~~ selepas itu kami p0n tido0r~~ tetapi bukan semua dapat tido0~~ nie kerana Gunung aku kena wat sentri lak pada masa tu~~ P0st m0rtem habis dalam 3.5o pagi lebih~~ sentri dalam pukul 4.oo~~ tapi kami bermule pukul 4.15 pagi sampai 5.oo pagi~~ pastu dapat la tido0 sekejap jew~~ ZZZzzzzZZZzzZZZZz~~ (=_=)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan