Rabu, 2 Mac 2011

~~berKayaK dI tAsiK ChenDer0h (^_^)~~

~~3/2/2o11~~Khamis~~Waktu Pagi hingga Waktu Petang~~
~~Salam ditaipkan~~(^_^)~~
~~aku bersame-same rakanku Bango0n pagi untuk s0lat subuh berjemaah~~ sudah s0lat~~ aku tidur kejap kat khemah pusat~~ tu tanda keletihan yang amat melampau~~ (=_o)~~ masa tengah hari kami wat MALAYSIA CERGAS~~ aktiviti tu amat menyer0n0kkan~~ kami gelaK Ketawa~~ (^_^)~~ selepas itu kami makan dalam dulang~~ dah habes Makan~~ kami Belajar tenTang kAyak Secara te0Ri~~ dah dapat maklumat yang berguna~~ kami p0n bersiap sedia untuk berkayak~~ mule-mule kami kena wat water c0nfidence la~~ semasa kami wat water c0nfidence tu kami kena wat n0mb0r 8 dan n0mb0r 10 lak~~ hahaha~~ (^_^)~~ berjaya kami wat n0mb0r 8 dan 10 tu~~ pastu kami naek balek dan berkumpul~~ dah berkumpul fasi suruh amek kayak dan terus naek kayak~~ kami p0n amek kayak dan naek kayak~~ aku dengan fateha naek kayak~~ dah sume dah ade kat tasik tu kami p0n kena wat raffting~~ sudah wat raffting fasi-fasi bagi kebenaran untuk kami berlepas dari situ~~ mule-mule yang jadi ketua adalah b0b dengan t0pek~~ hahahaha~~ (^_^)~~ menjahit tasik b0b dengan t0pek~~ ketawa aku~~ (^_^)~~ amek mase gak kami untuk berlepas~~ jadi kami tukar ketua~~ sape entah~~ aku dah terlupe~~ dah tukar ketua perjalanan kami lancar dan senang~~ tipu jer~~ hehehe~~ aku yang susah~~ mule-mule aku bagi arahan kepada fateha~~ perjalanan kami lancar~~ Tetapi apabila tanganku sudah kepenatan yang amat terlampau dengan matahari yang memacak atas kepalaku nie menyebabkan suhu badan aku naik dan amat kehausan air sejuk~~ (=_x)~~ aku diam kerana tekakku sudah kering~~ selepas itu aku menhadapi banyak masalah dengan kawan aku fateha~~ die tidak b0leh nak agak-agak nak ke kiri atau ke kanan~~ aku amat tertekan~~ TT__TT~~ tapi aku cube bawak bersabar dan pikir cara-cara nak selesaikan masalah nie~~ aku suruh fateha lak bagi arahan kat aku~~ tak menjadi gak~~ kami tertinggal amat jauh~~ TT__TT~~ dah tu kami kena wat CAPSIDE lak~~ yang nie kami berjaya~~ yeaahhhh~~ (^_^)~~ amat menyen0n0kkan bile berjaya~~ dah tu kami sambung balek berkayak~~ tiba-tiba lak kayak zaharin dengan ayai tersankut kat kayu~~ pelik lak aku~~ ketua lak tu~~(=_=)~~ cam base aku dengan fateha tertinggal lagi~~ TT__TT~~ dah tu aku dapat tukar sebab fasi suruh~~ aku dapat dengan redha~~ perrhh... best~~ (^_^)~~ lancar perjalanan aku~~ semasa berkayak aku dapat melihat keindahan-keindahan gunung-gunung dan teratai-teratai~~ perrhhh... amat menakjubkan~~ besar betul aku teng0k gunung tu dari tengah-tengah tasik Chender0h tu~~ (^_^)~~ aku rasa diriku ni amat kecik di dunia ini apatah lagi alam semesta ini~~ amat menyentuh perasaanku~~ aku juga dapat berkayak di tengah-tengah teratai-teratai (^_^)~~ naseb baek tak tersangkut~~ tiba-tiba budak-budak nyeer nak buang air kecil~~ lelaki sahaja~~ aku dah pelik~~ subur teratai tu nanti~~ (=_=)~~ dah sampai kat tempat yang pengkalan~~ kami wat raffting~~ pastu kami naek satu-satu~~ susun kayak~~ dah susun kayak kami berkumpul dalam setiap gunung~~ fasi bagi sedikit taklimat~~ fasi kata tasik kami adalah yang pertama yang lalu jalan tadi sebab tasik yang dulu lalu jalan lama~~ fuyo0~~ (^_^)~~ hehehe~~ pastu kami dibenarkan rehat~~ (^_^)~~

~~Waktu Malam~~
~~ Cam base pada malam-malam sebelum nyeer~~ s0lat berjemaah maghrib dan isyak~~ pastu makan di dalam dulang~~ dan p0st m0rtem~~ tetapi pada malam tu kami memang tak dapat tido0r kerana....~~ nak taw tak~~ kal0 nak taw ikuti lah sambungan nyeerr~~ 0k~~(^_^)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan