Jumaat, 18 Februari 2011

~~Sentri la... (=_=)~~

~~Ahad~~
~~3o/1/2o11~~
~~Tasik Chender0h~~
~~2.oo pagi - 3.oo pagi~~
~~Sentri~~
~~Salam~~ zzZZZzzzZZZ~~ memang nyenyak gile aku tido0~~ tiba-tiba aku dikejo0tkan 0leh siape entah sekali lagi~~ yang aku pasti mesti dak yang aku kenal~~ aku masa tu tengah mamai lak~~ sebab aku dikejo0tkan kerana gunung aku akan kena wat sentri pada pukul 2.oo pagi hingga 3.oo pagi~~ memang menganto0k la~~ huhu (=_=)~~ tapi dapat pengalaman baru~~ cam mana nak jage keselamatan~~ b0san p0n ade gak~~ sejuk p0n ade~~ main la kayu~~ selepas sentri habis kami po0n sambung kembali tid0r kami ~~ZzzzZZZZzzzZZZZzz~~

~~Waktu Pagi hingga ke Waktu Petang~~
~~5.3o pagi - 7.oo petang~~
~~dak sentri kejutkan kami untuk s0lat subuh~~ ngant0k lak~~ (=_=)~~ aku p0n bangun pastu s0lat subuh~~ pastu aku nak pergi ke dapur sebab gunung aku dengan gunung kinabalu kena wat sarapan lak~~ sampai-sampai jer budak-budak gunung kinabalu dengan budak perempuan gunung aku dah memasak dah~~ w0w~~ cepat betul~~ pukul 8.3o kami mule menyediakan makanan sarapan mee kat dalam dulang la~~ hehe~~ lepas makan~~ kami basuh semua dulang-dulang dan gelas-gelas yang digunakan~~ rajin giler gunung aku dengan gunung kinabalu~~ p0yo0 lak~~ selepas itu kami berkumpul dekat padang~~ ICE BREAKING bermula~~ setiap fasilitat0r memperkenalkan diri masing-masing~~ selepas itu kami kena lawan CHEER lak~~ haha~~ (^_^)~~ yang bahagian nie aku paling suka sebab ser0nok~~ mule-mule kami macam nak buat lak0nan~~ tapi tak jadi sebab amat menyusahkan~~ pastu ape-ape lagi la budak-budak nie punyer idea~~ banyak sangat idea~~ pening kepaleku~~ kuat betul imaginasi kami~~ aku p0n mula la perangai aku yang pelik~~ aku wat ngade-ngade cakap abu... abu... abu...~~ haha~~ pastu marya ley suruh aku berdiri tengah-tengah pastu wat bende tu~~ haha~~ aku mule-mule setuju sebab masa sudah semakin hampir~~ tetapi aku rasa tako0t lak~~ haha~~ pastu kami pon mulekan cheer kami~~ haha~~ mase giliran aku jer aku lupekan perasaan takot tu~~ hanya enj0y sahaje la~~ haha~~ memang amat memalukan la~~ haha~~ semua manusia yang berada disitu ketawa dan terkejut tengo0k aku~~ ado0y~~ (>_<)~~ haha~~ pastu yang aku ingat GUNUNG LEDANG mira wat suara macam lelaki~~ gila la~~ memang terkejut aku~~ tapi memang menakjubkan sebab die berani gila wat bende cam tu~~ pastu GUNUNG KINBALU, afiq lak kene angkat kat atas pastu die kira 1, 2, 3 cam 0rang cacat dan akhir sekali wat gaya awww...~~ haha~~ pastu gunung kami menang cheer~~ tapi bukan dapat hadiah p0n~~ dah habes zaman kanak-kanak kami p0n wat Campcraf~~ gunung aku wat parit~~ wat parit lagi~~ =_="~~ takde kerje lain ke~~ tiba-tiba sahaja lan panggil semua budak-budak~~ die tanye ade tak sesiape nampak generat0r punyer h0st~~ sebab bende tu dah hilang~~ tak ade sape p0n nampak~~ fasi p0n marah lagi~~ die suruh kami cari bende tu~~ kami p0n kene denda~~ tiba-tiba lak marya b0ley cedera lak kat situ~~ die cedera s0ft tissue~~ terkejut aku dengan ahli dak-dak gunung aku~~ kecuali lah~~ lah cakap yang marya memang cedera p0n~~ ado0y~~ susah betul lah dak nie~~ kan dah cedera~~ (=_=)~~ pastu kami pon dibenarkan wat campcraf alek~~

~~Waktu Malam~~
~~7.oo malam - 12.oo malam~~
~~Khemah Pusat~~
~~kami s0lat maghrib berjemaah~~ kami makan makanan di dalam dulang~~ kami s0lat isyak berjemaah~~ kami wat p0st m0rtem~~ semasa p0st m0rtem t0pek kena bace die punyer diari~~ die bace pastu sape yang nama die sebut kena berlako0n alek~~ hahaha~~ gunung aku kene wat cheer lak~~ ad0oy~~ memang pelik la~~ (=_=)~~ pastu tgo0k amirul wat sh0w free punyer~~ tapi ade muzik~~ aizat kene nyanyi~~ tapi tak leh~~ aizat mintak bantuan daripada abang dan dat0~~ tapi tak leh gugak~~ haha~~ lawak lak~~ dah habis p0st mortem tukar penghulu~~ pastu belajar First Airder~~ belajar DR.ABC dan DR.CAB~~ RICE~~ dan senarai barang-barang dalam kotak First Airder nie~~
1. ORS = STOP Rehidrtion.
2. Para tetamol/Panadol
3. Glucose : tenage segera
4. Calanaien : gatal2, ruam, allergic.
5. Benza : muscle
6. Gotoran : sakit bengkak
7. anti Septic : luka, melecit.
8. Plaster : luka.
9. Bandage : patah, retak, seliuh, RICE.
10. Gaues : elak kuman, jaring, tak melekat.
11. Tape : luka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan