Jumaat, 18 Februari 2011

~~ClazZ First Aider 1 (^_^) ~~

~~Pada Waktu Petang~~
~~3.oo - 5.oo~~


















~~Salam~~ petang tadi ade kelas First Airder~~ Memang Amat Menyer0no0kan~~ (^_^)~~ haha~~ banyak gelak ketawa la~~ haha~~ maCam nie cerita nyeer~~

~~ aku tengah edit p0st bl0g aku sambil makan makan biskut tigerku yang berharga Rm1.3o~~ selepas itu aku bersiap sedia diriku untuk ke kelas First Airder~~ aku bawak kain 0ndo sebab diman suruh bawak~~ selepas itu aku pergi ke m0t0rku~~ aku tunggu azwar~~ selepas azwar sampai kami p0n bergerak~~ kelas dibuat dekat BK 8~~ tetapi ditukar ke BK 2~~ dah masuk~~ ade 2 kakak yang akan mengajar kami~~ mule-mule kakak tu suruh kami keluarkan satu pen dan satu kertas~~ tiba-tiba lak ade kuiz~~ terkejutku~~ mule-mule die tanye pasal jenis-jenis 0pen w0unds~~~aku dapat 5 sahaja~~ ade 6~~ lupe lagi 1 lak~~ pastu die suruh senaraikan 1o barang-barang kat dalam k0tak First Airder~~ aq dapat 4 sahaja~~ pastu hantar kertas dalam kiraan 1o~~ selepas itu kami akan dibahagikan kepada beberapa kumpulan~~ kumpulanku abang dan khai~~ tiba-tiba aku, awie, adam, mira, aizat,husnul suruh ke depan~~ kena berlako0n menjadi mangsa cedera~~ aku patah kedua-dua belah kakiku, awie terpeleot kaki kanan dan pengsan, adam cedera di kepala, mira cedera tulang berlakang, aizat patah tangan, husnul patah kaki sebelah kanan jerw~~ pastu kumpulan tadi tu sudah berubah lak~~ aku p0n dah pelik~~ =_="~~ aku dengan budak-budak yang kena berlako0n tadi tu kena mas0k setiap kumpulan~~ kumpulan baru aku~~ paklong, p0et, ay0i, arif, ieja~~ di0rang kena rawat aku~~ kami p0n berbincang cam mane nak wat~~ kami wat situasi yang aku jatuh dari bangunan mase bekerja kat pr0jek pembinaan~~ pekeja indo0n la~~ masa nak present~~ p0et dengan aku guna bahasa indo0n mase bercakap~~ lawak la gak~~ haha~~ pastu sume dah tunjuk semua punyer persembahan~~ kami po0n dapat belajar cara-cara atau langkah-langkah yang amat penting masa nak menyelamatkan nyawa manusia~~
1. telef0n ambulance (active EMS system)
2. TOTAPS. (talk,0bserve,t0uch,active movement,passive m0vement, skill test)
3. RICE.
4. cara-cara nak letak ais.
5. cara-cara nak balut kain 0nd0 dan bandage.
6. eye c0ntact.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan