Selasa, 15 Februari 2011

~~ Bango0n pukul 5 pagi (=_=")~~

~~Sabtu~~
~~29/1/2011~~






~~Pada Awal Pagi~~
~~K0lej Kenange~~
~~5.oo Pagi - 11.45 tengah hari~~
~~Salam~~ pukul 5 pagi aku dikejo0tkan 0oleh siape entah~~ budak-budak sentri la tu ko0t~~ =_=" ~~ terpakse bango0n awal~~ pastu aku nak pergi mandi~~ tetapi tak mandi po0n~~ malas lak~~ setakat g0s0k gigi, basuh muka dan badan jerw~~ pastu s0lat subuh berjemaah~~ pastu kitorang kene berkumpul ikut gunung dekat gelanggang futsal~~ satu gelanggang futsal tu penuh dengan budak-budak nyeer~~ hehe~~ kat situ kami kene lak nyanyi lagu UITM dan STANDING IN THE EYES ~~ tiba-tiba makanan sudah sampai~~ yesss~~(^_^)~~ sume berkumpul ikut kampus dan makan sampai habes~~ kami hanya diberi masa 20 minit jerw sebab nak bertolak ke tasik chenderoh dengan cepat~~ lepas habis makan~~ bas po0n sudah sampai~~ kami po0n berkumpul dekat gelanggang futsal ikut gunung masing-masing~~ kami dilepaskan ikut gunung~~ aku dapat bas yang ke 7~~ sama dengan gunung Chali~~ kat situ aku dah kene buli dengan wani dan dayang~~ TT__TT~~ sedih aku~~ pastu kami po0n gerak naek ke perhentian bas Ko0lej Perindu~~ aku pulak kene kira bilangan budak-budak nyeer~~ salah jerw aku kira~~ pening lak kepale~~ =_="~~ huhu~~ dalam bas aku duduk dengan zaharin~~ sebelah tempat dudukku~~ wani dengan ieja~~ hahaha~~ memang tak bo0ley tido0 la~~ TT__TT~~ wani asyik buli aku jerw~~ bising giler kat dalam bas~~ pening kepaleku~~ =_="~~ dah penat layan wani~~ aku marah die~~ hehe~~ akhirnyeer aku dapat tido0~~ best giler la dapat tido0~~ ZZZzzzz~~ hehe~~ dah puas tido0~~ bango0n tido0 la~~ memang takde kerje nak dibuat~~ yang lain tido0 lagi~~ tunggu la~~ tiba-tiba bas berhenti dekat perhentian Tapah~~ aku kejut kan budak-budak nyeer~~ haha~~ semue mamai~~ aku po0n same gak~~ haha~~ (=_=)~~








~~Waktu Tengah Hari - Waktu Petang~~
~~Perhentian Tapah ke Tasik Chender0h~~
~~11.45 tengah hari - 7.oo malam ~~
~~Di Perhentian Tapah semua budak-budak nyeer turun untuk isi perut yang ko0so0ng nie dengan makanan-makanan~~ mule-mule aku dengan kawan-kawanku pergi tandas lelaki dulu~~ basuh muka dan buang taik mata~~ pastu baru pergi makan~~ banyak giler pulak 0rang kat situ~~ meja po0n tak cukup~~ =_="~~ perut da lapar nie~~ ado0y~~ pastu aku nampak abbas dengan nasi ayam nyeer~~ ermm~~ cam sedap~~ aku po0n tanye abbas mane k0 beli tu dan berapa lak harga nyeer~~ abbas pon menjawabnyeer~~ harga nasi ayan tu po0n aku da terlupe berape~~ hehe~~~ tapi mahal la tak silap aku~~ aku makan dengan budak-budak nyeer~~ wanna, ain, nyet, dira, labi, dan laen-laen~~ aku dah terlupe lagi~~ kenyang la pulak~~ (^_^)~~ lepas tu aku beli air tea lipto0n~~ sedap tapi mahal~~ sudah makan pergi alek kat bas~~ tapi tak mas0k bas lagi~~ lepak jap~~ tunggu pe bende entah la~~ zaharin datang dengan kuih pau die~~ die nak makan atas bas~~ wani dengan dayang lak kac0 aku lagi~~ tak puas hati lagi ke d0rang nie~~ =_="~~ pastu naek bas~~ sume aku tengo0k bawak makanan~~ haha~~ yang paling aku ketagih ade budak tu bo0ley tunjuk do0nat dekat aku~~ co0kelat lak tu~~ perrhh~~ sedap nyeerr~~ meliur la aku~~ tahan nafsu makananku~~ (>_<)~~ jadi aku tido0 la pulak~~ sekejap jerw~~ dah bango0n~~ da tak taw nak wat apa~~ jadi aku melayan la alam semula jadi~~ tengo0k pemandangan yang begitu indah sekali hasil ciptaan tuhanku yang satu-satu nyeer ALLAH S.W.T~~ haha~~ (^_^)~~ best tgo0k bukit-bukit~~ amek gambar lagi taw~~ pastu aku amek gambar budak-budak lain~~ sebab mereka dah nampak kamera aku habislah~~ pastu wani sekali lagi cube untuk membuliku lagi~~ habes la aku~~ aku mengajo0k kat zaharin~~ tapi zaharin bo0ley wat tak layan jerw~~ perhh~~ zaharin po0n buli aku gak~~ ggrrr~~ (>_<)~~ sekali lagi bas tu menjadi bising~~ haha~~ tapi tu best la gak~~ kalo0 tak mesti bo0san duduk dalam bas~~ pastu penat aku nak tido0~~ jadi aku tido0 la~~ ZZZzzzzZZZZzz~~ pastu aku bango0n tido0~~ dak nak sampai dah~~ tiba-tiba dah sampai~~ haha~~ cam mana ley sampai~~ aku p0n tak taw~~ malas lak nak turun~~ semasa aku keluar dari bas aku berfikir nie mesti kena berjalan kaki nie~~ memang betul p0n~~ penat gila angkat begku~~ dah lah jauh lak tu~~ cuaca dah lah panas~~ tiba-tiba mira ley bagi duit yang untuk bayar lori punyeer kat aku~~ die suruh aku jage duit tu~~ dah sampai kat tapak perkemahan~~ tiba-tiba sahaja cuaca bertukar menjadi hujan lebat~~ s0ro0k beg kat khemah pusat~~ aku pakai baju hujan~~ pastu berkumpul dalam kumpulan bas tadi~~ kami kena wat campcraf~~ kumpulanku yang bas n0mb0r 7 kena memasak~~ aku angkat barang-barang makanan ke dapur, bersihkan dapur~~ pastu to0lo0ng tengo0k dak perempuan masak nasi ikan goreng kicap~~ hehe~~ dah tak taw nak wat ape~~ aku pergi keluar tolo0ng kawanku~~ buat longkang kat luar dapur~~ dah la mase tu hujan~~ perrhhh~~ naseb baek ade baju hujanku~~ sudah selesai aku pergi pasang khemah A-Frame~~ tertekan sebab ade abang fasi tu marah sebab dah lambat~~ nak azan magrib po0n~~ lagi la tertekan~~ ape lagi aku po0n cepat-cepat lah~~ pastu mira suruh aku wat pacang kayu~~ aku po0n amek parang dan cari kayu~~ ciap~~ pastu aku wat lo0ngkang dengan dak lelaki~~ aku rase dah expert lak pasal wat lo0ngkang nie~~ haha~~ sampai malam gak kami wat khemah tu~~ berpeluh giler sebab pakai baju hujan~~ panas giler badanku~~ (X_x)~~







~~Waktu Malam~~
~~Tasik Chender0h~~
~~Pada malam kami s0lat berjemaah maghrib dekat khemah pusat~~ lepas solat aku cari begku~~ mase cari begku~~ kak shu panggil nmeku adik~~ kak shu suruh aku amek beg die dan baling ke arah die~~ 0k~~ aku p0n baling beg die kat die~~ lame gile lak aku cari begku~~ dah dapat~~ aku letak kat satu tempat~~ pastu mira panggil aku~~ nak kira duit cukup tak~~ aku dengan mira p0n kiralah duit tu kat khemah pusat taw~~ s0rok-s0rok cikit~~ tako0t dak-daK lain nampak~~ mase kira duit tu dapat makan biskut ain~~ hehe~~ kira punyer kira tak cukup~~ pelik lak~~ haha~~ rupe-rupe nyer aku tak keluarkan sampul surat yang ade duit kat p0ket aku lagi~~ aku keluarkan duit kat begku jer~~ hehe~~ terlupe lak~~ nervo0us aku~~ mase nak makan lak kena berkumpul ikut gunung masing-masing~~ lapar nie~~ pastu aku nampak makanan dah sampai dalam dulang~~ haha~~ mase tu aku dah agak kena makan dalam dulang~~ haha~~ ingat kenangan tadikaku~~ b0b jer tak makan sebab die jage air~~ die pon kata die dah makan~~ lepas dah habes makan kemas lar~~ pastu s0lat isyak berjemaah~~ pastu ade sp0tcheck~~ kene rampas barang-barang larangan~~ seperti minyak wangiku, biskutku, telef0nku, sabun bajuku,~~ pastu aku suruh kakak faci tu jage duit lori tu~~ kakak faci tu kate b0ley~~ pastu lepak-lepak jap kat situ~~ tiba-tiba jerw~~ kakak faci tu panggilku kerana En.Hisyam nak jumpe aku pasal duit tu~~ jumpe die~~ mase nak masuk kat tempat tu seram lak~~ naek bulu lak~~ pelik lak~~ masuk jerw la~~ pastu En.Hisyam tanye duit nie untuk ape~~ aku jawab la duit tu untuk lori~~ pastu die tanye kalo lori tu tak payah sewa boley tak sebab mase nak balek nanti En.Hisyam dah mintak lori tambahan berat 3 tan punyerr~~ aku rase lebih baek panggil ketuaku dulu sebelum buat keputusan~~ En.Hisyam suruh aku panggil ketuaku~~ aku p0n panggil la mira~~ mira p0n cuak gak nak masuk dalam tu~~ lepas masuk tu~~ mira berbincang dengan En.Hisyam~~ keputusan nyeer lori tu tak akan sewa mase nak balik nanti~~ selepas itu aku dengan mira dibenarkan pergi ke khemah pusat~~ pastu aku terkejut sebab begku dah hilang~~ rupe-rupe nyeer budak-budak nyeer dah bawak begku ke khemah lelaki~~ pastu kami p0on nak pergi tido0~~ yess~~ dapat tido0~~ tetapi tak selesa~~ sempit~~ tapi sebab keletihan terlampau~~ akhir nyeer aku tertido0r gak~~ ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz~~(X_X)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan