Sabtu, 19 Februari 2011

~~Surviv0r lak... (O_0)~~

~~Isnin~~
~~31/1/2o11~~
~~Tasik Chender0h~~

~~Waktu Pagi~~
~~ Cam base la aku terpaksa bango0n awal kerana dikejutkan 0leh dak-dak sentri~~ malas betul la nak bango0n~~ tapi kena bango0n gak~~(=_=)~~ lepas jer s0lat subuh macam base kena wat Malaysia Cergas~~ haha~~ ser0n0k lak~~ Minum Mil0 Anda Akan Jadi Sihat Dan Kuat~~ tu ayat untuk senaman~~ mule-mule senaman badan pastu muke lak yang bersenam~~ (^_^)~~ lawak giler~~ perut p0n da lapar~~ fasi p0n lapar gak tu~~ jadi kami p0n bersarapan ~~ (^_^)~~



~~Waktu Petang~~
~~selesai makan~~ kami GUNUNG TAMA ABU dan GUNUNG KINABALU kena memasak lagi~~ kali nie menu masakan nyeer adalah kari ayam, nasi, sayur taugeh~~ kerja aku bersihkan ayam~~ lepas ciap memasak~~ makan la apa lagi~~ lepas makan s0lat~~ selesai s0lat jer kami kumpulan TASIK BERA akan pergi wat aktiviti Surviv0r~~ aku risau gile lak sebab sebelum nie aku tak pernah pergi SURVIVOR~~ h0rm0n adrenalin aku makin bertambah~~ perasaan tak0t ada~~ sebab aku tak taw nak wat ape nanti kat sana~~ huhu~~ (=_=)~~ cuak aku~~ pada mule nyeer kami diberi taklimat di khemah pusat~~ seram la gak aku nak gi~~ pastu setiap gunung kena bahagikan ahli kepada 2 kumpulan~~ ad0oy~~ tak dapat la aku nak bersama-sama dengan ahli aku semua~~ kumpulan aku t0pek, nik, lah,ieja dan teah~~ lagi satu zaharin, b0b, ayai, fateah dan marya~~ kami dibenarkan bawak kain pelekat 1, telek0ng 1, sejadah 1, yassin 1, parang, pastu dalam mass tin tu ade 3 batang mancis dengan k0tak nyeer,tel0r 1, tep0ng, gula, garam, 1 air b0t0l minuman dan 1 air b0t0l tasik, kanves 1~~ selepas habis taklimat tu kami kena rendam kat tasik Chender0h~~ wat water c0nfidence la~~ mengigil aku kesejukkan~~ pastu kami p0n berkumpul di atas~~ kami akan dilepaskan mengikut kumpulan baru dibuat tadi~~ kami akan naek b0t~~ hehe~~ tiba-tiba lak aku b0ley tertid0or mase menunggu tu~~ ZZzzzZZzz~~ (=_=)~~ sedap gila aku tid0r~~ pastu aku p0n terbang0n~~ aku bang0n jerw nampak budak-budak nyeer sekeliling aku teng0k aku tengah tid0r~~ ad0y~~ malu gila aku~~ pastu mereka b0ley tanye aku yang aku dapat mimpi ape~~ mne ade aku mimpi~~ tid0r lena ade la~~ (=_=)~~ haha~~ malu giler aku~~ pastu tibalah masa untuk kumpulan kami untuk naek ke b0t untuk pergi ke pulau~~ masa perjalanan ke pulau tu memang syo0k lak~~ dapat tengo0k permandangan yang begitu indah~~ selepas itu kami p0n sampai dah~~ kat p0nd0k situ kami akan diberi taklimat yang ringkas sahaja~~ kami diberitahu ade k0d rahsia yang mesti kami tahu~~ k0d rahsia tu adalah.....~~ haha~~ rahsia kan~~ mana b0ley bagi taw~~ amanat tu~~ pastu kami pon kena bergerak dan ikut fasi yang akan membawa kami jauh masuk ke hutan~~ seram lak aku~~ masa dalam perjalanan kami kumpulkan kayu-kayu~~ mase tu jugak aku nampak durian~~ tapi aku tak amek~~ aku banyak cari akar sebab nanti nak ikat senang~~ pastu dah sampai ke satu tempat~~ kat situ aku rasa macam pernah ade 0rang duduk kat situ~~ aku rasa nie mesti kumpulan yang pertama~~ pastu kemas gila lak tu~~ (^_^)~~sebab nie ade bekas abu kayu yang dah kering lagi nie~~ haha~~ pastu fasi tu tunjukkan kami arah kiblat sembahyang~~ pastu fasi tu p0n beredar~~ kami p0n kemas-kemas kawasan itu~~ nik suruh aku amek buah p0k0k pinang~~ aku p0n amek la~~ sebab buah pinag tu dah kering b0leh cepat terbakar~~ aku pegang parang dan p0t0ng pok0k yang dah mati sebab bahaya b0ley terjatuh~~ pastu aku ternampak fasi lalu~~ alamak~~ teah dengan t0pek dah luar kawasan sebab sebelum tu abang fasi tu bagi taw kat kite hanya 15 langkah sahaja b0ley pergi daripada khemah kite~~ teah dgn t0pek mase tu tengah cari kayu~~ ad0oy~~ kena lak di0rang~~ pastu aku wat l0ngkang lak~~ memang terbaek la~~ aku pakai kayu tajam jer wat l0ngkang~~ pastu aku cari kayu la~~ nak cari kayu... nak cari kayu...~~ tangan aku cedera semasa cari kayu sebab ade kayu tu ade duri tajam~~ berdarah~~(X_x)~~



~~Waktu Malam~~
~~hari p0n sudah semakin senja~~ kami p0n nak pasang api~~ tapi angin sangat kuat~~ ado0y~~ mancis pertame tak jadi dengan mancis kedua~~ mancis ketiga baru jadi~~ naseb baek~~ asap api p0n dah naik~~ hehe~~ (^_^)~~ pastu teah masak lempeng lak~~ dinamakan lempeng tama abu~~ haha~~ ranggup dan sedap~~ pertama kali aku makan lempeng kat dalam hutan~~ (^_^)~~ pastu nak cari kayu... nak cari kayu...~~ malam p0n tiba tanpa diundang~~ naseb baek ade api~~ hehe~~ banyak la gak kayu yang kami kumpul~~ tapi aku tak pasti cukup ke sampai ke es0k pagi kayu tu~~ pastu aku dengan t0pek rehat dulu~~ yang lain jage dulu~~ aku tak ley tido0 lak~~ bango0n pastu solat la~~ lepas tu teah dengan ieja masak bubur lak~~ eija lak b0ley tumpahkan nasi~~ ado0y~~ (=_=)~~ pelik lak aku satu-satu tumpah~~ ciap masak bubur makan la~~ kal0 dah lapar makan apa-apa mesti lah sedap~~ (^_^)~~ lepas tu kami cerite-cerite la~~ pastu main teka-teki~~ haha~~ ser0n0k lak~~ nik jer yang asyik dapat jawapan nyeer~~ tak puas hati betul aku~~ (>_<)~~ pastu aku dengan nik jage api~~ lain tido0r~~ t0pek berdenkur kuat gile~~ haha~~ malam tu aku teng0k bintang-bintang~~ permandangan nyeer amat cantek~~ amat menakjubkan ciptaan ALLAH S.W.T~~ pastu lepak-lepak jap dengan nik~~ pastu tukar sentri dengan sape entah la~~ tido0r~~ pastu aku dikejo0tkan 0leh t0pek~~ giliran aku lak jage api~~ aku bango0n dengan nik~~ pastu aku tengo0k kayu dah cikit~~ aku tanye nik cukup ke kayu~~ nik kate cukup k0t~~ dah lame tu tak cukup lak kayu~~ malam masih panjang lagi kut sebab kami tak ade jam~~ main teka jerw pukul berape sekarang~~ jadi aku p0n keluar cari kayu~~ perhh~~ gelap gile lar~~ tak nampak ape-ape~~ aku macam rasa buta mase tu sebab tak nampak apa-apa~~ tapi aku cari gak~~ dah cari kayu~~ api p0n besar alek la~~ aku tak puas hati lagi~~ cari kayu lagi~~ dah letih cari kayu aku p0n main api~~ ser0n0k lak main api~~ haha~~ (^_^)~~ pastu lah lak bang0n tido~~ die nak wat air teh lak~~ b0ley pulak~~ haha~~ suke hati die jerw~~ pastu kami p0n minum air teh~~ sedap nyeerr~~ (^_^)~~ pastu aku terdengarlah bunyi-bunyi pelik~~ aku tak layan~~ dah lame tu b0san gile lak~~ pikir sekarang dah pukul berapa la~~ pastu aku nak tid0~~ jadi aku kejutkan t0pek~~ aku p0n tid0r lena~~ ZZzzzZZZzzzZZZZZzZzZZzzzz~~(=_=)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan