Rabu, 12 Januari 2011

~~Taliku dan khemahku~~
























SALAM~~(^_^)~~ pagi td aku bangun awal utk g kelas SPS133~~ aku jalan kaki dengan kawan2ku utk pergi ke k0lej kenange~~ sebelum itu aku sempat beli air tin s0ya berharge 1 ringgit utk minum pagi~~ pelajaran yg telah diajar 0leh EN Hisyam Che Mat sbg pensyarah kelas D2C2 adalah cara2 mengikat tali dan cara2 mendirikan khemah, banyak yg aku pelajari dalam kelas itu,, pening 0tak aku bile nak kene hafal semua teknik2 ikatan yg baru belajar~~ antaranyerrr~~
1.double sheet band
2.single sheet bend
3.sheet bend
4.single bowline
~~naseb baek x giler~~ aku teng0k kawan aku pon pening pale~~ selepas dah pening kepale belajar ikatan taliku~~ kami telah dibawa ke tmpt laen sejauh 10 meter dari tmpt belajar cara2 ikatan tali~~ kawasan itu umpama hutan khatulistiwa~~ disitu kami belajar cara2 mendirikn khemah dan mencari tmpt yg sesuai utk mendirikan khemah~~CARA2 MEMILIH CAMPSITE~~yang pertame pastikan tanah itu rata~~ kalo nk bina khemah kt situ mesti lah kne pastikan tanah tu tidak ada batu yang tajam dan kayu-kayu reput yang jatuh atas tanah yang wat tanah tu tak rata~~ kite juga perlu pastikan tiada pokok mati yang berhampiran camp site atau batu-batu besar yang b0leh jatuh atas khemah mase kite tid0~~ kite gak perlu pastikan khemah kite berada di tempat tinggi yang tidak berdekatan dengan kawasan air seperti sungai, pantai dan laen-laen~~ kite gak perlu memeriksa kawasan sekeliling ade tak sarang-sarang serangga atau lubang-lubang yang ley jadi tempat bersarang~~ best gilerr~~ semangat kerjasama dan tolong-menolong antara kawan2 juga dapat dilihat~~ itu yg aku harapkan~~(^_^)~~harap2 semangat itu akan kekal sepnjang zaman~~ ceh ye ye ar jerw~~Akhir sekali~~ kelebihan menjalankan aktiviti rekreasi adalah~~
1. to have fun.
2. for relaxation.
3. untuk kesihatan diri dan juga senaman.
4. to experience nature.
5. menguji ketahanan diri apabila berseorangan di dalam hutan.
6. mewujudkan persaingan dalam diri seseorang supaya ingin berdikari serta maju dpd org lain.
7. for the family to be together.
8. untuk mengurangkan tekanan pd diri.
9. to be with freinds.
10. for rexcitement.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan