Jumaat, 7 Januari 2011

~~Cerite memancing ku di Tasik Kenyir~~

Tasik Kenyir merupakn tasik terbesar yg pernah dibina manusia~~ Mase tu aku bercuti ngn keluarga aku dan ngn pekerja2 abahku~~ tmpt tu mmg sgt cantek ngn keindahan alam fl0ra n fauna nyerr serta amat menenangkn fikiranku pade mase tu r~~ Di tasik itu ade byk ikan2 ti0man yg besar glerr punyerr~~ aku agak2 panjang ikan tu ade dalam 1meter lebih r~~ panjang tu...!!! terbaek r~~ mmg naseb baek aku bawak pancingku~~ kal0 x nyesal aq seumur id0pku~~ aku ngn abahku serta pekerja abahku p0wn g naek b0t~~ selepas itu kite singgah sekejap kt rumah atas air~~ fuuyoo0000~~ hebat tu~~ best r plak~~ Rumah atas air tu buat bisnes penternakan ikan~~ Disitu kite0wang beli byk ikan kecik yg masih id0p utk dijadikn umpan~~ c0mel glerr ikan tu~~ hehe~~ selepas itu kite p0wn tr0skn perjalanan dan sampai ke destinasi ngn selamat~~ selepas itu aku p0wn pasang pancingku~~ selepas itu aku amik mata kail n cucuk ek0r ikan c0mel itu~~ TIBA-TIBA kluar darah merah~~ kesian nyerr aku tg0k~~TT___TT~~ selepas tu aku campak ikan c0mel tu ke tasik~~ aku tg0k ikan c0mel tu swimming kt situ jerw~~ c0mel nyerr~~ aku p0wn punyerr tunggu punyerr tunggu tapi x ade p0wn ikan ti0man nk makan ikan c0mel tu~~ b0san glerr aku tunggu~~ aku p0wn khayal~~ TIBA-TIBA pancingku ter0s masuk ke dalam tasik !!! aku terkej0t nk mamp0s !!! Rupe2 nyerr ikan ti0man da makan ikan c0mel itu~~ Tetapi aku tak mengaku kalah~~ demi ikan c0mel itu aku l0mpat ke tasik n berenang sekuat hatiku~~ akhirnyerr aku berjaya tangkap pancingku dan tarik balik sekuat hatiku ke daratan~~ aku punyerr tarik punyerr tarik dan aku dah nampak ikan ti0man tu hampir ke daratan~~ TIBA-TIBA pakcik b0t tu nk t0long aku tarik pancingku~~ aku p0wn bagi pancingku kepada pakcik b0t itu~~ pakcik b0t tu tarik punyerr tarik tapi tak naek naek p0wn~~ TIBA-TIBA ikan ti0man tu tarik balik kuat2 dan terlepas~~ aku punyerr terkej0t tg0k ikan ti0man tu terlepas~~ pakcik b0t tu dengan muka tak bersalah die bagi balik aku punyerr pancingku~~ sabar jerw r~~ aku tg0k mata kail aq sudah senget~~ WOW... kuat bt0l ikan ti0man tu tarik~~ pakcik b0t tu mmg lembik...!!! ikan ti0man tu lagi kuat...!!! bapakku terkejut dan pelik kerana aku l0mpat ke dalam tasik tersebut~~ pekerja bapakku p0wn same terkej0t dan pelik ngn aku~~ selepas itu aku p0wn berkemas kerana sudah nak masuk azan magrib~~ selepas kejadian pelik itu berlaku dihadapan mata bapakku tr0s memberitahu makku~~ makku tr0s marah ku kerana wat kerja pelik dan berbahaya~~ sedih nyerr aku... that all fr0m me... the end~~TT___TT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan